Fortsätt till huvudinnehåll

I dag är det höst!


I dag är det verkligen höst. Inte ens Moon ville vara ute. Vi har tak över balkongen så han brukar gosa in sig i en filt på en stol. 
I dag jamade han och ville komma in och ligger nu i soffan i stället. 
Min tanke i dag är att äta en god lunch med min dotter. Åka hem, göra en fin #kria för styrka och ljus. Fortsätta läsa klassikern #älska dig själv med whayne Dyer som jag en gång läste på 90 talet och hittade på ett antikvariat i veckan. 
Vad gör ni i dag? 
Puss 🤍

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Miljön

Visst är det så. Miljön som vi bor i kan göra oss sjuka. Den kan bli övermäktig och så kravfylld att du blir sjuk. SÅ var det för mig. Barn med funktionsnedsättningar. För det mesta ensam med dem och tillgodogöra alla deras behov. Min man var väldigt frånvarande. Var han inte på jobbet, där han hade sin identitet, så var han runt hos alla grannar och hjälpte dem. När han väl kom hem så var det mer regel än undantag att han skulle vila. Det var oerhört stressande att känna att man inte räckte till. Städningen blev lidande och det är stressande och det mesta gjordes med en handvändning. Ja ni vet när mycket skall hinnas med så blir allt så forcerat. En dag 2008, så satt jag bara på trappan. Mer eller mindre apatiskt. Min kropp hade slutat fungera. Orkade inte prata eller meddela mig. Då blev jag körd til sjukhuset och inlagd. Jag sov i två veckor och fick dropp. Väl hemma igen, så blev det som vanligt igen. Jag stod ut. Spelade någon annan än mig själv. Hade bara tanke på mina barn att j...

Iamyoga och guldmjölk

Godmorgon Fina! I går kväll laddade jag ner Göran Bolls "Iamyoga" En stor fin plattform med yoga, kurser och meditation. Jag har inte än hunnit kolla så mycket men tog en prenumeration. Den första månaden gratis sen ca en hundring i månaden. Då hinner jag i lugn och ro få mig en uppfattning om jag vill fortsätta. I går tog jag en 70 minuter introduktion. Görans lugna, grundade röst leder en i genom rörelserna på ett fantastiskt sätt.  Min stund på kvällen. En ritual med ljus, gärna en intention med passet och guldmjölk. Efter passet dricker jag mitt relaxpulver i från Homie. Här hittar ni det! Ha en fantastisk dag! Puss 🤎  

Skor, magasin och yoga

Fina sköna lördag!!  Läsning och bara chilla. Nu är det kväll. Alla har varit här. Vi har ätit och myst och spelat kort. Nu har lillan och den store åkt tillbaka till sin pappa.  Tidningen ovanför är en skön Mindfull tidning, som jag läser på readly appen. En oumbärlig prenumeration för mig, som tidigare la mängder av pengar på tidningar. Kunde liksom inte gå förbi en pressbyrå utan att köpa med mig en hög tidningar hem. Nu finns alla mina favoriter i Readlyappen. Ett hett tips!!!   Har kört en skön yoga nu på kvällen från Boho yoga beautiful. Lite yinkänsla, där vi låg i positionerna lite längre. Sträckte ut och töjde. Otroligt skönt! Ovan ser ni skor som finns på min villhalista.  Sandaler i från Din sko. Sköna naturella att stoppa fötterna i. Sen ett par sneakers från Nike, som bara är så snygga. Kan knappt vänta tills jag får lön. Nu dricker vi te och jag tar mitt Relaxpulver i från Homie. Har tagit det varje kväll innan läggdags en månad nu och det hjälper verkl...