Fortsätt till huvudinnehåll

Stå i din sanning


Godmiddag !
Jag började min dag med några djupa andetag. Sköna stora, ljudliga andetag, som går ändå ner i magen. Sen sträcker jag min långa kropp i soffan, men jag vill inte öppna ögonen för det är så skönt där inne i mörkret. Det handlar inte om att jag vill fortsätta sova utan att jag vill inte se världen runt omkring mig. Märklig känsla.
I alla fall så sätter jag på Insight timer. En app med meditationer, för ni som inte vet. Lyssnar på Christina Grossi om att vara framgångsrik. Oj, det är som det är jag som pratar faktiskt. Precis allt som hon säger, är precis det som jag tänker. Att det bara går att bli framgångsrik om man helt till 100% står i sin sanning. Tecken på att man inte gör det är när det skaver inom dig, du har ångest, depression och andra sjukdomar som visar att du går emot dig själv. Ja visst låter det radikalt, men det är min absoluta övertygelse att om du gå emot dig själv, så blir du sjuk.
Sen menar jag också att man behöver ta hänsyn till sin miljö som man lever i. Alla kan inte starta företag just nu, men det är viktigt oerhört viktigt att man inte låter andra människor definiera vem du är. Ha åsikter om dig, styra dig, bestämma över dig och så vidare.
När du jobbar med dig själv och stärker upp din självkänsla och står stadigt rotad i dig själv, då blir du framgångsrik.
Mitt motto är:
Vara snäll
Möta alla med kärlek
Hjälpsamhet
Tacksamhet
Förstå att du är värdefull
Förstå att alla som du möter är din broder, en projektion av dig själv. Allt som finns i din broder, finns också i dig och tvärtom.

Kram

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Miljön

Visst är det så. Miljön som vi bor i kan göra oss sjuka. Den kan bli övermäktig och så kravfylld att du blir sjuk. SÅ var det för mig. Barn med funktionsnedsättningar. För det mesta ensam med dem och tillgodogöra alla deras behov. Min man var väldigt frånvarande. Var han inte på jobbet, där han hade sin identitet, så var han runt hos alla grannar och hjälpte dem. När han väl kom hem så var det mer regel än undantag att han skulle vila. Det var oerhört stressande att känna att man inte räckte till. Städningen blev lidande och det är stressande och det mesta gjordes med en handvändning. Ja ni vet när mycket skall hinnas med så blir allt så forcerat. En dag 2008, så satt jag bara på trappan. Mer eller mindre apatiskt. Min kropp hade slutat fungera. Orkade inte prata eller meddela mig. Då blev jag körd til sjukhuset och inlagd. Jag sov i två veckor och fick dropp. Väl hemma igen, så blev det som vanligt igen. Jag stod ut. Spelade någon annan än mig själv. Hade bara tanke på mina barn att j...

Iamyoga och guldmjölk

Godmorgon Fina! I går kväll laddade jag ner Göran Bolls "Iamyoga" En stor fin plattform med yoga, kurser och meditation. Jag har inte än hunnit kolla så mycket men tog en prenumeration. Den första månaden gratis sen ca en hundring i månaden. Då hinner jag i lugn och ro få mig en uppfattning om jag vill fortsätta. I går tog jag en 70 minuter introduktion. Görans lugna, grundade röst leder en i genom rörelserna på ett fantastiskt sätt.  Min stund på kvällen. En ritual med ljus, gärna en intention med passet och guldmjölk. Efter passet dricker jag mitt relaxpulver i från Homie. Här hittar ni det! Ha en fantastisk dag! Puss 🤎  

Skor, magasin och yoga

Fina sköna lördag!!  Läsning och bara chilla. Nu är det kväll. Alla har varit här. Vi har ätit och myst och spelat kort. Nu har lillan och den store åkt tillbaka till sin pappa.  Tidningen ovanför är en skön Mindfull tidning, som jag läser på readly appen. En oumbärlig prenumeration för mig, som tidigare la mängder av pengar på tidningar. Kunde liksom inte gå förbi en pressbyrå utan att köpa med mig en hög tidningar hem. Nu finns alla mina favoriter i Readlyappen. Ett hett tips!!!   Har kört en skön yoga nu på kvällen från Boho yoga beautiful. Lite yinkänsla, där vi låg i positionerna lite längre. Sträckte ut och töjde. Otroligt skönt! Ovan ser ni skor som finns på min villhalista.  Sandaler i från Din sko. Sköna naturella att stoppa fötterna i. Sen ett par sneakers från Nike, som bara är så snygga. Kan knappt vänta tills jag får lön. Nu dricker vi te och jag tar mitt Relaxpulver i från Homie. Har tagit det varje kväll innan läggdags en månad nu och det hjälper verkl...